Daily Sports vill tilltala den aktiva kvinnan

Vi är tillbaka från en lyckad golfmässa som har gett oss många intryck och nya tankar. Daily Sports är damernas favoritmärke och är även Dormys mest säljande märke.

Jag träffade Nina Karlsson från Daily Sports och frågade vilket framgångsrecept de gick efter.

dailu.jpg

 

Er Magicbyxa har funnits i några säsonger och varit en succé från start, har ni vågat ändra något inför 2018?
- Haha nej det skulle vi aldrig göra! Magicserien har varit otroligt populär och framgångsrik. Vi vet faktiskt inte vad som skulle kunna göras bättre. Den enda skillnaden är att serien kommer i fler färger inför nästa år.

Jag antar att det är en ny ”modefärg” som gäller?
- Ja exakt! Inför 2018 är det mango och silver-grå-pearligt som gäller.

Daily står för den högsta omsättningen på Dormy bland alla klädmärken, varför tror du att det är så?
- Succen ligger mycket i att vi syns med tanke på våra glada färger och kombinationer. Vår målgrupp riktar sig till 40+ vilket vi känner är den starkaste målgruppen. Vår kvalité och passform tilltalar den aktiva kvinnan.