Dags för XXIO:s genombrott?

Vad hette varumärket sa du?
XXIO”.

Och hur i hela världen uttalar man egentligen det?
Svaret är ”ZEK-SEE-OH” och det kan faktiskt vara värt att lägga det på minnet. För vi har en känsla av att det kommer att bli betydligt vanligare i Sverige i framtiden – i synnerhet som vi på Dormy satsar lite hårdare på det i våra varuhus och på dormy.se under 2018.

Men XXIO är långt ifrån någon ny dagslända inom golfbranschen. Varumärket, som kommer från Japan, är i dag nämligen det största i Japan och har så varit under 17 raka år.

Så vad är då grejen?
- XXIO är ett märke som är helt konsumentbaserat och byggt för den vanlige golfaren och inte på något sätt styrt av touren och spelarna där. Klubborna passar helt enkelt bäst för spelare mellan 70 och 95 mph i svinghastighet och har tillverkats med exklusiva material som verkligen ska hjälpa medelgolfaren, säger Niklas Tegnér på Proscott som har den svenska agenturen.

Årets nya serie heter XXIO X (10) och består av en lättspelad järnklubba, samt en woodsserie. Prisläget ligger i det övre segmentet, på grund av teknologi och materialval.